גיל פוגוזליץ וביוטכנולוגיה



גיל פוגוזליץ וביוטכנולוגיה

גיל פוגוזליץ, אחד מאנשי העסקים המובילים בישראל בעידן הביוטכנולוגי החדש, חולק עימנו, מי שנמצא מחוץ לעולם הזה, כמה מילים מכוונות, והצצה לעולם מופלא שלא רבים מאיתנו יודעים מה טומן בחובו. מסתבר שזה פחות מסובך ממה שזה נשמע, לפחות בהצצה ידידותית.
מהי ביוטכנולוגיה?
הביוטכנולוגיה, כשמה כן היא, לוקחת את הביולוגיה ומיישמת אותה על מנת לייצר מוצרים בתחומי הרפואה, הקוסמטיקה, החקלאות, התעשייה. מדובר בידע ביולוגי שמסייע לנו לפתח טכנולוגיות שונות בהן גיל פוגוזליץ מתעסק. במה זה יכול לבוא לידי ביטוי? ייצור תרופות וחיסונים, הנדסה גנטית, הפקת אנרגיה מתהליכים ביולוגיים, ועוד.
ביוטכנולוגיה – עוד מימי בראשית
זו נשמעת מילה מאוד מודרנית, אבל מסתבר שבימים קדומים, עסק האדם בהפקת תועלת ביולוגית לתהליכים שונים. קחו לדוגמא הכנת גבינות, בירה, יין ואפילו לחם. כל אלו מצריכים תהליך ביולוגי, כך שאולי השם נשמע מפוצץ, אבל התהליך של שימוש בידע ביולוגי על מנת לפתח טכנולוגיה מסוימת, הינו עתיק יומין.
איך זה נראה היום?
כיום לעומת זאת, המצב כמובן מפותח הרבה יותר מימי קדם. הביוטכנולוגיה מאפשרת לנו לפתח את החיים שלנו, למצוא תרופות, שימושים בחקלאות ובתעשייה ועוד. במה עוסקת היום הנדסת הביוטכנולוגיה? כיצד זה בא לידי ביטוי?
מדובר בחידושים ביולוגיים וכימיים אשר באים לתועלת המין האנושי. הנדסה גנטית, הנדסת רקמות, הנדסת מזון והנדסת סביבה, הם רק חלק מהתחומים המרתקים בהם עוסקת הנדסה ביוטכנולוגית. גיל פוגוזליץ, אחראי על תרומה רבה בתחום הטכנולוגית הרפואיות המתקדמות בכלל, ועל תרומה בתחום פיצוח הדנ"א בפרט.
גיל פוגוזליץ וצוות מומחים בהנהגתו, עושים מאמצים רבים על מנת לקדם את העולם כולו בכל הנוגע להבנת גנים, רצף גנטי, דפוסים גנטיים ועוד. העניין הוא שהטכנולוגיה מתפתחת בקצב מהיר יותר מיכולתם של החוקרים לעמוד בקצב ולהבין מה הולך. חשוב להבחין בין מוטציות גנטיות נדירות, לבים דפוסים שכיחים בקרב האוכלוסייה, ולקבוע לכל אחד מהתחומים, את התרופות המתאימות, גם כאלו שאינן קיימות היום בשוק.
לימודי ביוטכנולוגיה
אין ספק שאחד התחומים המרתקים, בעלי פוטנציאל להיות המובילים בשוק העבודה של מחר, הינו תחום הביוטכנולוגיה. היכולת להבין ולעבד תהליכים ביולוגיים, על מנת למצוא פתרונות טכנולוגיים בעולם התעשייה, הרפואה, המזון, החקלאות, נשמע חלום, נכון? כיום ישנם מספר מוסדות לימוד בארץ אשר מציעים את מסלול לימודי הביוטכנולוגיה. חשוב לזכור כי אם אתם חושבים על הכיוון, קחו בחשבון שהלימודים לא מסתיימים כמעט אף פעם, וכי הלמידה מתבצעת על בסיס יומיומי, גם לאחר שסיימתם את האקדמיה.

















from feed: גיל פוגוזליץ וביוטכנולוגיה
https://docs.google.com/document/d/e/2PACX-1vSP7ITRcaJcLq5dJfkCbJfYPqt5hCr8F_etvSRy55mZw73ZhhHBMlFnRWAxyisjIaSmJjzTK3XM7Dl7/pub

Comments

Popular posts from this blog

סרטן, טכנולוגיה ורשתות חברתיות.

7 כלים מעולים לאנשי עסקים שבנסיעות