סרטן, טכנולוגיה ורשתות חברתיות.


פיתוחים טכנולוגיים של השנים האחרונות סייעו רבות למלחמה בסרטן. גיל פוגוזליץ מצא עצמו בחוד החנית של הרבה מפיתוחים אלו, ובתור איש עסקים עם מטרה , ללא ספק השאיר את חותמו על מציאת פתרונות מותאמים אישית לחולים, הכיוון אליו הולכת תעשיית התרופות והטיפולים לחולים במחלה.


אחד הפיתוחים שגם גיל פוגוזליץ נהנה ממנו, הוא ללא ספק הגדילה והנוכחות המוגברת של הרשתות החברתיות בחיינו. בין אם מדובר לצורכי מחקר או לחלוק מידע, הרשתות החברתיות משחקות תפקיד מרכזי במחקר, תמיכה וטיפול.


כמעט לכל אחד יש של חשבון מדיה חברתית כלשהו בימים אלה. פייסבוק, Instagram ו Twitter הם בין כמה מן האתרים הפופולריים ביותר מדיה חברתית. אתרים אלה עוזרים לאנשים לשמור על קשר, ויצרים תחושה של קהילה. מטופלים, משפחות ומטפלים יכולים למצוא אתרים אלו שימושיים מאוד אם ברצונם לחלוק חוויות דומות עם אנשים אחרים בקצה הרחוב, או בקצה השני של העולם.


אחת היתרונות בשימוש במדיה חברתית היא הנגישות שלה. כל אחד, בכל מקום, יכול להיות מחובר. ברוב המקרים, כל מה שנחוץ זה מחשב נייד, טלפון סלולרי או מחשב כלשהו עם חיבור לאינטרנט. בעזרת כמה קליקים וקצת זמן, אפשר להגיע למגוון עצום של רשתות חברתיות מבלי לעזוב את הנוחות של הבית.


הרשתות החברתיות מסייעות רבות לחולי סרטן, ולאלו שהחלימו ממנו, על ידי יצירת דרך לחולי סרטן למצוא חברים חדשים, להישאר מחוברים ולגייס מקורות מתמשכים של תמיכה למחקר וטיפול.


חלקם נוהגים להצטרף לקבוצות הקשורות לסוג מסוים של סרטן, בעוד שאחרים מחפשים קבוצות כלליות יותר. כך או כך, חיבור מאפשר לאדם להמלט מתחושת הבדידות. גיל פוגוזליץ שותף בלא מעט קבוצות כאלו.


כאשר חולה סרטן מקליד בשורת החיפוש בפייסבוק לדוגמה, את סוג הסרטן ממנו או סובל, בתוך שניות, רשימה ארוכה של אפשרויות יופיעו. קחו כמה שניות לקרוא את תיאור הקבוצה ואז בקשו להצטרף לכמה. רוב הקבוצות סגורות ויש צורך לפנות למנהל לקבלה לקבוצה. תהליך זה די קל.


לא משנה באיזה סוד סרטן מדובר, יש קבוצה באיזושהי רשת חברתית ששם אנשים מדברים על ההתמודדות.  ואם, במקרה, אין אחד, אתה מוזמן להתחיל משלך!


מדיה חברתית, או שאתה אוהב את זה או שאתה שונא את זה, אבל לא משנה מה ההרגשה שלך כלפי הכלי הזה, זה כלי משמעותי ושימושי עבור אלה מאיתנו אשר צריכים למצוא דרכים להישאר מחוברים.


התנהלות בתוך מדיה חברתית יכולה להיות משהו מאוד כייפי, אבל זה יכול להיות גם להלחיץ. חשוב לא להתרגש מכל דבר או כל אדם שחושב בשונה ממך. זכור, לכל אחד יש דעה ויכול להיות שחלק מחברי הקבוצה שאליה הצטרפת, לא בהכרח מסכים עם שלך.


שימוש במדיה חברתית באחריות יכול לספק סביבה ייחודית שעוזרת באותם ימים כאשר אתה רק צריך חבר, רוצה לדבר, או צריך עזרה בחיפוש תשובות.

החיים עם סרטן הם כמו דרך קשה לנסיעה, אבל אתה לא צריך לנסוע לבד. עם מדיה חברתית, אתה יכול להושיט יד ולגעת במישהו מבלי באמת ליצור קשר פיזי, ועדיין לקבל עזרה ותמיכה במקום ובזמן שאתה באמת זקוק לה.

Comments

Popular posts from this blog

7 כלים מעולים לאנשי עסקים שבנסיעות

גיל פוגוזליץ וביוטכנולוגיה